mandag den 13. maj 2013

Søvnmangel og en varm velkomst.

Efter kun to timers søvn væltede jeg ud af sengen. Dejligt at Tobias ville være chauffør. Jeg fløj sammen med effektivt udseende forretningsfolk med morgenflyveren fra Aalborg. I Kastrup spottede jeg hurtigt andre caminorejsende. Jeg døbte dem " caminodamerne" ! En caminodame er 55+, gråhåret og rejser med sin veninde! Altså er jeg ikke en caminodame!
I Madrid lufthavn lykkedes det mig at fare vild to gange men jeg blev lykkeligt genforenet med min rygsæk til sidst.
13 timer efter jeg forlod Danmark sætte jeg støvlerne på portugisisk asfalt. I ankomsthallen blev jeg modtaget af Andre. Hvad der for mindre end en uge siden startede som en forsigtig forespørgsel om hjælp til billetkøb, havde lynhurtigt udviklet sig til tilbud om privat overnatning!
Andre kørte mig hjem til sine forældre. Hans far, en rund mand med stort fuldskæg trak lidt i mig, da jeg gav hånd. Og så var det jeg kom i tænke om den sydeuropæiske skik med ud i luften kindkys!
Efter en fantastisk middag med 5 slags vin og aftenrundtur i Braga (tror jeg nok det var) ligger jeg dødtræt og spændt i en skøn seng på Andres gamle børneværelse og føler mig heldig over at tage hul på Min Første Camino i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar