tirsdag den 7. maj 2013

Sommersol, hyggesnak og en ukendt ven.

Dagen i dag blev brugt på besøg hos en tidligere kollega fra fødegangen på Skejby. Hun har været på den nordspanske Camino for nogle år siden, så det kunne være godt med lidt tips og tricks. Jeg blev modtaget af en ivrigt gøende lille pelskugle, hendes datters hund Gunnar, som var i pleje dér. Da der var faldet lidt ro over vovsen fik vi pludret løs om gamle dage. Faktisk var det så hyggeligt at vi næsten glemte at snakke Camino.

Jeg fik endelig besluttet mig for hvornår jeg vil rejse hjem. Det bliver d. 23. og håber at jeg kan undvære pausedage undervejs. Sent i nat kiggede jeg på flybilleter. Skyscanner er en fantastisk søgemaskine til flybilletter. Modsat dem jeg tidligere har prøvet, kommer denne her rent faktisk med de reelle priser og tilbud der er. Jeg fik endnu engang bekræftet, hvad jeg godt vidste: at man får hvad man betaler for. En billig billet kan let betyde flere flyskift og lange ventetider. Hvem gider 10 timer i Stanstedt lufthavn? Så da jeg opdagede en billig billet med Iberia uden unødig ventetid slog jeg til.

(Ja jeg ved godt det er en Norwegianflyver!)

Jeg skrev til en portugisisk geocacher om hjælp til at reservere en busbillet fra Porto til Barcelos og Vupti tilbød han at køre mig. Han bor i Braca ikke langt fra Barcelos, og vi har nu aftalt at jeg tager toget derop og mødes med han til lidt geosnak og et lift til Barcelos. Så behøver jeg ikke at tage med bussen kl. 04.00 eller vente til klokken 11.00 (med deraf følgende sen afgang den første dag) men kan tage et tog på et hensigtsmæssigt tidspunkt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar