onsdag den 22. maj 2013

I mål!

Selvom jeg ikke har været på rejse i 5 uger eller 5 måneder, så har jeg tænkt mange tanker om, hvordan det ville blive at komme frem til målet for denne vandring: katedralen i Santiago de Compostela hvor de jordiske rester af apostlen Jacob efter sigende skulle befinde sig.
Hertil har pilgrimme rejst til igennem mange hundrede år for at få syndsforladelse. Selvom jeg ikke tænker sådan om mit rejsemål, så gør det nu alligevel indtryk at vide, at jeg vandrer den samme rute.
Jeg er jo ikke katolik, men plejer at betegne mig selv som "kulturkristen skabsbuddhist" og jeg kunne ikke undgå at blive grebet af den højtidelige stemning, der var i katedralen....da jeg først fandt den rigtige indgang!
Som med alle andre "must see" rejsemål er her selvfølgelig masser af turister, gadesælgere, tiggere krims-krams butikker og dyre caféer.
Efter det første besøg i katedralen fandt jeg ved et tilfælde turistkontoret, hvor man ved fremvisning af sit pilgrimspas får et dokument på gennemført pilgrimsfærd. Fornavnet gengives på latin på dokumentet.
Andre (jeg kan ikke finde apostroffen!) havde anbefalet et bestemt herberg som jeg tjekkede ind på. Jeg lod mig friste af muligheden for enkeltværelse for kun 5€ ekstra!
I må bære over med, at indholdet af dagens blog (som faktisk er gårsdagens) ikke er super fantastisk og fantasifuldt! Til gengæld er det sandt! To be continued!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar