søndag den 19. maj 2013

Just singing in the rain!

YES! Jeg er nu uofficiel europamester i sovesals-sovning! Jeg sov som en sten det meste af natten. Nu hvor Hr. Snorkesen er væk, var det næsten hyggeligt med de små grynt de øvrige pilgrimme på sovesalen kunne frembyde! Jeg plejer at vågne mange gange hver nat og kigge på uret. I nat var klokken 4.15 da jeg kiggede første gang!

Vi skulle forlade herberget inden klokken 8.00 så jeg begyndte at gå gennem en søndagslukket morgenby på tom mave. Heldigvis dukkede en der en åben café op.

Måske undrer I jer over, at jeg skriver så meget om søvn og mad og ikke om store, spirituelle tanker? Jeg kan i hvert fald ikke tænke noget som helst, hvis jeg ikke er udhvilet eller sulten. De daglige små udfordringer her handler om: mad, hvile, at gå, og at finde vej. Jeg tænker også meget, mens jeg går. Faktisk synes jeg det er rart at skulle beskæftige sig med at få dækket de mest basale behov. Så kommer jeg til at værdsætte de ting mere, når jeg er hjemme, fremfor at tage det som en selvfølge. Er det stort nok? 

Dagens tur foregik i stille og rolige omgivelser: lidt skov og en del mindre veje.....og regn. Mens I tilsyneladende har haft højsommer hjemme i Danmark, har jeg svært ved at holde varmen. Og sig det ikke til nogen, men jeg har brudt Regel No 1: sokker i sandaler! Jeg håber ikke jeg møder nogen, jeg kender. Jeg vandrer i støvler (med sokker) men har sandaler med til at lufte fødderne i efter endt vandring. Og nu er det utænkelige altså sket....

To vandredage mangler jeg inden jeg rammer Santiago. Det føltes helt højtideligt, da jeg første gang fik øje på et stort vejskilt : Santiago de Compostela 40 km!

Nu vil jeg snige mig langs husmurene tilbage til herberget, så ingen ser mine sokker og så håber jeg at mine ørepropper fungerer ligeså fantastisk i nat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar